torsdag 29. september 2011

Tid for høstrydding

Det er ikke til å tro, men i dag har vi hatt sol og 24 plussgrader. Helt sant! Og ikke nok med det, de har meldt slikt vær enda et par dager. Det ser faktisk ut som om jeg skal komme sånn noenlunde i mål i år også. De plantene som skal overvintre inne er på plass. De nye løkene er lagt og i dag har jeg brukt dagen til å gjøre klart for vinteren. Har klippt en del busker tilbake, klippt ned høye stauder som så ut som våte slips. Vet at man ikke skal klippe tilbake stauder om høsten, men jeg orker bare ikke se på dem. Det har gått bra så langt. Så blir det selvfølgelig litt luking underveis.

Håper det er siste gang for i år!!! Blir vel å fortsette i morgen. Hvis jeg rekker har jeg fremdeles en del planter, bl.a. Bispeluer og kuleptimular som bør deles. Så går jeg å lurer på om jeg skal plante ut de vinterherdige blåveisene, som jeg kjøpte av Kalle, eller om jeg skal oppbevare dem inne første vinteren og la dem etablere seg skikkelig i pottene. Da har jeg jo også bedre oversikt over hva jeg egentlig har kjøpt. Kan bli mange overraskelser siden 10 stk av japonica form magna er frøplanter som Kalle selv ikke kunne si noe om hvordan de kom til å bli i form og farge. Veldig spennende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.