søndag 9. oktober 2011

Magnars frøliste

I går la Magnar ut sin frøliste...... og jeg så det ikke før i dag. Kastet meg over den og ønsket inderlig at jeg hadde hatt en større hage. Det som imidlertid er bra, er at Magnar selv har mange alpine planter som ikke er så store.

Fikk i alle fall bestilt noen, som bare var helt vidunderlige i mine øyne. Jeg som hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle så i år. Lettfristet, jeg???? Hvem var det som sa det. Jeg holdt meg i alle fall inom rimelighetens grense, men følgende kunne jeg bare ikke motstå:

Adonis brevistyla
Anemone multifida
Centaurea bagadensis
Dianthus pulmarius var. lumnitzerii
Gentiana oschtenica
Pulsatilla campanella
Saxifraga Laika/x iranica
Soldanella alpina

Kan noen klande meg for det? Så er det bare å krysse fingrene for at akkurat de ikke har tatt slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.