tirsdag 4. september 2012

Høstløk 2012

Så er jeg igang igjen……. vel det vil si jeg la inn min første bestilling hos Gerben Tjerdsmaa allerede i april, men så var de også helt spesielle og DYRE!!! Dermed ble det kun to slag.
Image(21)
Tulipa clusiania v. cashmeriana
Image(22)
Crocus banaticus ‘Albus’
De neste bestilte jeg fra Inger Lise Wiersdalen, som også alltid har noe som frister. Og gjett hva hun hadde….. Tulipa clusiana ‘Lady Jane’.  Vet ikke om det er noen forskjell fra de jeg kjøpte av Gerben, men hun tok kr 20 pr løk, mens Gerben tok kr 70! Den andre som jeg ikke kunne la være å få med var Anemone nemerosa ‘Green Fingers’
Image(23)
Tulipa clusiania ‘Lady Jane’
Image(24)
Anemone nemorosa ‘Green Fingers’
Så var jeg innom Hageland og fikk tak i disse igår:
Evernote Snapshot 20120904 103612
Nå føler jeg vel egentlig bare at jeg mangler tulipanene ‘Queen of the Night’ og ‘Shirley’, som jeg tidligere har samplantet og likte veldig godt. Og så er det bare å finne en plass til dem UTEN å grave opp noe som er der fra før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.