mandag 17. september 2012

Joda, kom meg ut i dag også…..

selv om jeg må innrømme at det ikke er like fristende nå som på våren. Nå gjelder det å komme seg ut mens solen er oppe ellers blir det skikkelig kaldt. Rydder fortsatt – og det med hard hånd. Kommer til å få plass til mange nye planter til våren  
                                                                                   000203FB
og jeg skal ikke plante slike som formerer seg en masse. Men slike som holder seg på plassen sin. Det beddet jeg rydder opp i er nemlig innenfor en Thujahekk, og der er det enormt med røtter og da blir det ekstra vanskelig å ha bynndekkere der, da røttene filtrer seg inn i hverandre noe så forferdeligt.

Det som gjør meg mest glad nå er at alt jeg får gjort nå i høst slipper jeg å gjøre til våren.
Den oppstammede Fuchsian, ble ribbet for blomster og blader i forgårs og klipt tilbake. Så ble den sprayet med Calypso og i dag satte vi den inn på planterommet. Da hadde den veltet to ganger når det kom noen skikkelige vindkast enda så stor og tung den potten er. Jeg har også noen andre som snart bør få komme inn. Bl.a. Iris japonica og Iris formosana, Agaphanthusen og mine fine små Rhodohypoxis Baurii samt noen pelargon og fuchsia. Og siden er det bare løkene som skal på plass. De kommer i slutten av september Rødt hjerte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.