fredag 10. januar 2014

Og så er hagesesongen 2014 i gang!

Dvs. det var den allerede i november, da jeg sådde staudefrøene. Meget begrenset utvalg i år - det hadde jeg bestemt på forhånd pga at jeg sliter med både artrose i fingerleddene og pga min øyekrampsykdom - ikke noe fra Staudeklubben, ikke noe fra Trädgårdsamatörerna, kun noen helt spesielle blå Allium fra Magnar pluss noen av mine egne frø, som f.eks. Lilium Martagon Alba og Swertia Perennnis.

Allium  Fotor Collage Fotor

Swertia Perennis Lilium Martagon album Fotor
Må jo ha noe å vente på. Alltid spennende med det du får til selv fra frø.

Men først ut i januar var som vanlig chili og Blodbeger. De ble sådd 2. januar og de første begynte å spire etter ca en uke :-)


2 kommentarer:

  1. De Alliumene var helt NYDELIGE!!! Hvor har du kjøpt disse? Jeg tror jeg må få meg drivhus, det klør i fingrene og vinduskarmen er full!! Ha en nydelig dag i solen! Mvh, Anne

    SvarSlett
  2. Hei Anne!
    Har vært ute i SOLEN hele ettermiddagen. Deilig :D De Alliumene er kjøpt som frø fra Magnar Aspaker. Men nå så jeg at Vegge Gård i nærheten av Horten har A. sikkimense på sin planteliste for vår 2014.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.