fredag 4. mai 2012

Da var det tenkt ferdig

Skrev i går at jeg kun hadde ett prosjekt pågang – i alle fall akkurat nå Smilefjes og det var å få plantet en blomstrende busk langs Thujahekken, slik at den ikke bare blir en lang gang.
Kunne selvfølgelig ikke vente, så i går ettermiddag kjørte vi ut en tur og endte tilfeldigvis hos Tvedtene. Det var flaks for meg!!! For der fant jeg akkurat en busk som jeg likte veldig godt. Det var en Viburnum carlesii. Har Viburnum judii fra før av og den var veldig lik den og den elsker jeg bare. Har en grasiøs og fin grenfordeling og nydelige blomster. Judii lukter veldig godt. Det vet jeg ikke om denne gjør. Men den hadde flere blomster på knoppstadiet, så det får jeg snart vite. Slik ser den ut:


Og med samma vi var der fant Peder en flott tomatplante med masse tomater på allerede og mange som var spiseferdige. Hvem kunne motstå den??? De vi har i planterommet har såvidt fått blomster.
IMG_0135
‘Mums…….smakte den til frokost
i dag
IMG_0142
Jammen oppdaget jeg at det hadde kommet en liten knopp i Papaver sendtheri som jeg sådde i høst Smilefjes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.