tirsdag 29. januar 2013

Været er mildt sagt skiftende

Etter sprengkulden vi hadde og et par dager med snø (det kom faktisk ganske mye) fikk vi en dag med sol og plussgrader i går. Det til og med dryppet og rant fra taket, og man fikk nesten vårfornemmelser. Men det var EN dag. I dag regner det, er så vidt over pluss og tåken henger tykk og tyngende. Men hva kan man gjøre??? Får bare smøre seg med tålmodighet og glede seg over andre ting som skjer.
Chili og tomatspirene mine er nå flyttet over til planterommet under lysstoffrør. Fant et kjempefint STORT firkantet brett på hageland. Kjøpte etter tips fra HagEgalmedlemmer speiderteppe (2 stk for 59 kr på fysk) som skal fungere som undervanningsmatte. Og dem blir det nok flere av. Det fungerer veldig bra og så får jeg faktisk plass til mer under lysstoffrørene pga at brettene er bredere en hyllen jeg har satt det på. Så her ble det:
IMG_0962 IMG_0964 IMG_0965
En annen hyggelig ting er at jeg fant en ny side på FB som hette Garden living, som viser seg å være to gartnere som åpner sin nettbutikk den 1. mars d.å. Og gjett hva jeg kan bestille der????? Denne juvelen som har stått på ønskelisten leeeeeeeeenge:
                       Image(8)
Shortia uniflora
De har også en del andre spennende planter som kan være vanskelige å få tak på i Norge. Så det skal bli spennende. Og gjett om jeg skal ligge i startgropen når de åpner???

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.