søndag 31. mars 2013

Fortsatt vinter…..

og i dag skriver vi 31. mars!!!! I går stilte vi om klokkene til sommertid….ha,ha,ha… Snøen ligger fortsatt tykk mange steder i hagen. I solveggen begynner det å bli litt bart inntil husveggen og jeg kan se en blå krokus i knopp og hodet på en liten vinterblom pluss en del løkplanter som jeg kun ser toppen på. Et lys i tunnelen, men det går jo altfor sakte så lenge det fortsatt er 5-8 grader kaldt om natten.  Mine snøklokker som står ved inngangen kom litt opp, men så stoppet de helt opp og ser ikke ut til å komme lenger.

Er veldig spent på hvordan alle de nye plantene som jeg kjøpte i fjor (en liten formue og mange spesielle planter) har klart vinteren….og om de små skjønne cyklamen-blomstene kommer frem under snøen. De begynte jo å blomstre sent i fjor og det var fortsatt masse knopper når snøen kom.

Fy fillern så utålmodog jeg er nå. På denne tiden i fjor så det slik ut:

H. nobilis Pink form Magnolia 'Stellata' 28.03.12 mars måned 023
Sanguina canadensis Bulbocodium vernum web Iris web
Hepatica nobilis Crocus web Fritellaria yuminensis etter første vinteren
11.03.12 003 Mars 2012 010 Helleborus thibetanus web

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.