torsdag 22. september 2011

SOL!!!!!

En herlig dag med sol og blå himmel. Oj, hva glad man blir. Passet på og la noen av høstløkene som jeg hadde bestillt av Bjørnar (planteliste.net). Han har farligt mange skjønne og sjeldne planter. Nå i høst kom disse:

3 stk Trillium pusillum - en liten lav trillium på 10 - 15 cm
3 stl Lilium oxypertalum var. insigne'
3 stk Fritellaria yuminensis - nydelige rosa klokker
2 stk Hepatica americana ssp acuta

Som bonusplanter fikk jeg 1 stk Trillium rugellii alt. flexipes og 1 stk L. Matragon v. pilosiuscalum. Nydelige begge to!
Det kaller jeg service :-)

Når jeg allikevel var igang, flyttet jeg mine 3 Nomocharis som jeg kjøpte av Magnar ifjor, slik at de fikk litt mer sol og litt bedre drenering. Var redd for at de skulle råtne for meg med allt dette regnet. Og så var det nokså skyggefullt der de sto.

Fikk t.o.m. luket en del bed og klippt noen gresskanter som var halvveis inne i beddet. Er riktig fornøyd med meg selv i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.