mandag 19. september 2011

Oj, hva tiden går......


Så skriver vi 19. september....allerede. Göteborgsturen - veldig koselig - er tilbakelagt og med meg hjem hadde jeg  20 forskjellige blåveisplanter fra Kalle i Danmark. De ble sendt som barrotsplanter så jeg satt i Göteborg og pottet de i krukker.
I bestillingen inngikk:


1 stk H. nobilis 'Picos strain'
1 stk H nobilis transsilvanica 'Konny Greenfield
1 stk H. japonica 'Ryokurei'
2 stk H. pyrenaica
1 stk H. japonica 'Kuukai'
1 stk H. japonica 'Shikouden'3 stk H creamer
10 stk H form magna

Gleder meg veldig til våren når jeg kan få se hvordan blomstene ser ut.


Så har jeg endelig fått plantet ut resten av plantene som jeg kjøpte på "årets hagekupp" på Drivhuset. Dvs. 4 japanske lønner, 1 magnolia (tidligere og 1 blå dubbel Clematis 'Multi blue' og en hvit Clematis 'Early sensation' (sistnevnte må overvintres inne dessverre, men den var så spennende og ulik i bladene at jeg måtte prøve den.


Her måtte vi dessverre ta opp en Thuja som var 30 år gammel. Den hadde selvfølgelig massse tykke røtter så det var ikke lett å få gravd ut nye planteringsgroper. To planter fikk vi i alle fall ned for å prøve å skjule all dritt som naboen
samler på baksiden av sin tomt og som er det vi sitter og ser på når vi sitter på vår terrasse for å kose oss.

Det er bare å krysse fingrene or at det vokser fort slik at utsikten blir lite koseligere.



Den minste finflikede røde lønnen får stå her foreløpig

Her er Clematisen 'Multi blue' og en grønn dverglønn

Og her havnet den siste røde lønnen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.