lørdag 22. oktober 2011

Dagen idag....

I dag kom konvolutten med Magnars frø, og der var alle jeg hadde ønsket meg. To av sortene er allerede i potter: Adonis brevityla og Pulsatilla campanella. Det var de to som helst skulle i jorden med en gang. I tillegg har jeg sådd cyklamenfrø fra Ingrid i HagEgal og mine egne Pulsatilla alpina ssp alpifolia.
De andre tar jeg litt etter litt. Og noen, som spirer fort og i romstemperatur tar jeg til sist. Så er det bare å krysse fingrene igjen. Ikke alltid like lett å få staudefrø til å gro, og jeg er vel egentlig ikke av den tålmodige sorten, men hva gjør man ikke for å få oppfylt sine drømmer?

Dette er Adonis brevityla

Og dette er hvit cyklamen som er vinterherdig.

At jeg er spesielt glad i hvite blomster er vel ikke så vanskelig å gjette.

Ellers har jeg mest holdt til inne på planterommet i dag. Der er det alltid noe å gjøre. Fant bl.a. en potte med Muscariløker fra ifjor som jeg helt hadde glemt. Hadde bare satt den bort etter at den hadde blomstret ferdig. Nå så jeg at de hadde begynt å spire. Så det var bare å finne en større potte og få satt dem i ny jord og vanne. Så får vi se hva det blir av de. Helt otrolig at de bare har stått der tørt i ca et år og allikevel kommer med grønne skudd og t.o.m. har satt sideløker. Men det er jo ikke sikkert at de blomstrer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.