onsdag 14. desember 2011

En spire!!!!!

Ja, ja, den snøen ble ikke liggende lenge, bare noen dager. Nå er det igjen grått og vått og trist og som om ikke det var nok....MASSE vind! Det blir ikke akkurat noen julestemning av det, nei.

Men takk og lov finnes det lyspunkter, som f.eks. igår når jeg skulle hente rosinpakken i kjøkkenskapet. Der har jeg nemlig også liggende frø av Anemone multifida i fuktig vermuculite i en Zip-pose. Syntes den så litt rar ut og når jeg tok frem den så jeg til min store glede at noen av frøene hadde spiret og det bare etter en måned!!!

Trenger vel ikke si at jeg glemte ruskeværet ute og fortet meg inn på planterommet og fikk de i potter med jord. Så ble jeg gående der en god stund for å se over mine andre overvintrere og fremfor alt blåveisene som jeg fikk kjøpt av kalle-k Nå har fire av de ukjente blomstret og det er like spennende hver gang. Vet at jeg sannsynligvis skulle klipt av blomsten nå og heller latt kraften gå til røttene, men jeg må bare se hvordan blomsten blir........ hvilken farge og form. Etter at jeg har tatt bilde og nummerert dem klipper jeg bort blomsten og også kommende blomster, selv om det skjærer i hjertet.

Også den hvite Cyklamen hederifolium vokser bra på planterommet og man kan nå tydelig se marmoreringen på bladene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.