tirsdag 27. desember 2011

27. desember 2011

Tenk i dag skriver vi den 27. desember 2011 og vi har fortsatt ikke noen snø! Julaften var det 5,6 plussgrader, 1. juledag 6,5 grader kl. 16.00 og 11,5 grader kl 22.00. I dag 27 er det fortsatt 5 plussgrader og sol. Tror det har blitt fullstedig opp-og-nedvende-verden.

Etter to juledager med middagsgjester hadde jeg endelig tid til å se til mine planter på planterommet. De trengte litt stell nå. Og jammen spirer Phytteuma hemisphaericum (djevelklo) som jeg sådde 6. desember og hele tiden har hatt i planterommet med varierende, men forholdsvis lave temperaturer allerede den 26. des. med MASSE spirer!

Kalles blåveis kommer en etter en........det er kun 2 av de 19 som jeg er lit bekymret for og en av dem er selvfølgelig den nydelige doble-doble blå 'Kuukai' Men får gi dem litt tid til så håper jeg de også kommer.

Her er de to siste som har blomstret:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.