onsdag 29. februar 2012

Varmerekord for Vestfold igår

Jodå, det kunne man lese i ØP i dag. Og det forundrer meg ikke for når jeg hadde hvilet middag (pga øyenkrampesykdommen må jeg det) og skulle ta meg en kaffekopp kom jeg å se på termometeren. Den viste 19,8 grader på terrassen!!!!! Trodde jeg så feil, åpnet verandadøren og kjente hvordan solen varmet. DET VAR HELT VIDUNDERLIG….og jeg kunne selvfølgelig ikke gå inn igjen.

Koset meg med min kafe og bare nøt. Men så kom plutselig arbeidslysten. Vasket av hagemøblene som har stått ubeskyttet gjennom hele vinteren (dumt), gikk rundt i hagen og så etter vårtegn og kunne konstatere at mange planter og løker har våknet til live. Foruten snøklokkene, julerosene og blåveisen blomstrer nå også noen krokuser. Vinteririsen er på vei opp og også en god del av de botaniske tulipanene. Enkelte steder kunne jeg stikke fingeren i jorden, men de fleste steder kom jeg bare et lite stykke siden var det tele.

Inne på planterommet hender det også en masse nå. Når jeg kom inn der i går ettermiddag var det 23 grader og det luktet drivhus! Her er ståa på planterommet akkurat nå:


Blåveis nr 1 - 28. februar 002 - Kopi
Den skjønne blåveisen er fra Kalle i Danmark

Diverse 28. februar 005 - Kopi

Tomatene kommer

Diverse 28. februar 007 - Kopi

Chilien spirer også godt

Diverse 28. februar 012 - Kopi
Liljen Stargazer fikk jeg av Åse
i høst da hun ikke kunne over-vintre den selv
Diverse 28. februar 013 - Kopi
Min oppstammede Fuchsia begynner å få mange nye greiner
Diverse 28. februar 014 - Kopi
Apelsintreet har klaret vinteren godt
Diverse 28. februar 017 - Kopi



Til venstre diverse over-vintringsplanter. Og til høyre frøplanter. Noen av dem så små at man trenger for-størrelsesglass for å se dem
Diverse 28. februar 018 - Kopi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.