tirsdag 6. mars 2012

Så var det tilbake til normalen igjen…..

Da var våren slutt for denne gangen, og vi har mer normale temperaturer for årstiden. De siste par dagene har det faktisk bare vært rundt null grader…..kanskje et par plussgrader midt på dagen. Så nå synes vi det er kaldt og guffent. Håper at varmen kommer tilbake snart, om ikke 20 grader så i alle fall behagelig temperatur.
Nå har alt som var på full fart opp i hagen stoppet opp, og jeg har sprunget og lagt løv over en del planter som sto i knopp og som jeg var redd skulle fryse bort. Bl.a. Fritellaria yuminensis (tror det var den som var på vei opp) og Helleborus thibetanus. Gjett om jeg ble glad når jeg så at det var liv i den? Og ikke bare liv, men en liten, liten knopp. Jeg plantet den jo i høst, så jeg var ikke sikker på om jeg fikk blomster i år. Så liten er den, men den sprenger seg opp av den stivfrosne jorden. Helt utrolig!
Helleborus thibetanus 002

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.