tirsdag 13. mars 2012

Våren er tilbake….forhåpentlig for å bli denne gangen

Har hatt noen herlige dager, de siste med temperaturer oppimot 20 plussgrader. Det spirer og gror overalt. Se bare:
11.03.12 001
Denne har selv sådd seg i singelen
11.03.12 003 11.03.12 004
Dette var første mann ut
11.03.12 007
Første året. Er den ikke skjønn?
11.03.12 010 11.03.12 021
I går og i dag har jeg ikke kunnet holde meg inne. Har endelig fått bli skitten under neglene. For en deilig følelse Rødt hjerte
Har ryddet litt i beddene, tatt bort dekket en del steder. Og også MASSE løv som vinden hadde lagt igjen i hauer både her og der. I dag har jeg klippt ner mine Bispeluer så jeg kan se blomstene før det nye løvet kommer. Kan ikke se den Bispeluen jeg kjøpte av Anne Marie ifjor. Håper inderlig at den kommer for den var så skjønn. Fritellaria Yuminensis som jeg kjøpte fra Bjørnar i fjor kommer også med knopper nå. Skal bli veldig spennende å se den i virkeligheten.
Har lagt inn min første bestilling i år hos Inger Lise Wiersdalen. Imorgen åpner Trine sin nettbutikk og så er det planteliste.net. Lar meg friste om og om igjen. Vet ikke helt hvordan det går med importen fra Jürgen Peters. De har hatt en forferdelig vinter, så de må først få oversikt over hva som kommer opp. Trine håper på svar i neste uke, så får vi se hva vi får. Håper i alle fall at det blir noen av de skjønne plantene jeg bestilte.
Inne på planterommet vokser det så det knaker. Der er temperaturen oppe i over 25 grader nå så det skjer masse. I forgårs pottet jeg om tomater og chili. Blodbegerene fikk også større potter. Apelsintreet kommer med nye spirer. Rhodohypoxis Baurii begynner å vise grønne tupper i pottene og Pleionene slår ut i morgen om det blir like varmt da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.