onsdag 25. april 2012

Plantepakke fra planteriket.no

I dag kom den første plantepakken for i år fra planteriket.no (Svein). Alltid spennende. Spørs om jeg har tatt meg vann over hodet med bestillingen av den Taccan, men det får fremtiden vise. Heldigvis googlet jeg og fikk vite at den rare rotbiten skulle plantes horisontalt ellers hadde jeg helt sikkert satt den vertikalt i potten.
Haemanthus albiflos var en stor og flott plante. Den er i tillegg lettskjøtt, så det skal bli spennende å se om jeg får noen blomster på den. Hepaticaen er jeg litt mer skeptisk til. Den var sendt som barrotsplante og der det skulle vært grønne blader var det bare noe hvitt ullent. Vel, vel, den er i jorden nå så får vi se hva som hender.
Image(10)
Haemanthus albiflos (elefanttunge)
Image(2)
Hepatica nobilis flora plena

Anemone Multifida ‘Annabelle Rubra’

Tacca chanteri

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.