mandag 23. april 2012

Så fikk jeg det endelig på plass

Etter at vi måtte ta bort et par store bjerker for et par år siden og deretter naboen sagde ned et stort granetre ble forholdene i hagen min helt forandret….og ikke til det bedre. Mine woodlandplanter fikk jo plutselig sol HELE dagen. Har gått og tenkt på hva jeg skal gjøre med det og etter å ha tenkt lenge og vel endte det opp med at vi i fredags kjøpte et prydepletre – Malus ‘Royalty’. Et vakkert tre med mørkrødt løv, rosarøde blomster og små epler som visst fuglene er veldig glad i.
I går ble det et lite opphold mellom regnbygene og jeg fortet meg ut i hagen (fikk god hjelp av den snille mannen min) og fikk plantet det. Som vanlig er det ikke bare å grave en grop her hos meg. Som regel står det allerede en plante akkurat der jeg vil at den nye plantet skal stå. Og er det ikke det så er der en STOR stein, som ikke er til å rikke på.
Nå gleder jeg meg til å se det vokse til og kanskje lar meg få en noen få blomste allerede i år. Skulle ønske at det fantes veksthormoner som fikk det å vokse litt fortere de første årene Smilefjes som rekker tunge


Så vakre blomster skal det bli

Malus 'Royalty'

Og så her litet er det som nyplantet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.