tirsdag 22. mai 2012

I går kom sommeren

Over 20 plussgrader!!! Sååååååååååååå deilig. Var ute nesten hele dagen. Oj så masse som skjer bare på noen dager. Ikke minste når det gjelder ugress Trist fjes
Tok en liten tur med kamerat og her er en smakebit:
Soldanella montana  20. mai -12 - web
Se hva Soldanella montana har vokst på to dager!!!
Glaudicium palmata - web
Glaucidium palmatum

Corydalis flexuosa purple leaf - Pandalerkespore - web

Corydalis flexuosa purple leaf -
Pandalerkespore




              Kronklematis 'Georg' - web
Kronklematis ‘Georg’ – blomstrer HELE sommeren!

    Primula palmata - web
         Primula palmata



Trillium grandiflorum (2) - web

Nå begynner mine skjønne trillium å spre seg og frøså seg bra

   Pulsatilla alpina ssp apifolia sammen med 'Red Hunter' - web
Pulsatilla alpina ssp apifolia sammen med tulipanen Red Hunter




               Primula secundiflora etter 1. overvintring - web
Frøsådd Primula secundiflora etter første overvintringen ute. Knopp på gang. Denne er jeg spent på!
Ellers noterer jeg meg at Cypripedium Reginae som står på baksiden er på vei opp. Den ble flyttet ifjor. Phyteuma nigrum blomstrer om en dag eller to OG …..gjett om jeg ble glad…… Epimedium leptorrhizum, som jeg kjøpte av Anne Marie og som jeg var helt sikker på var død, kommer med to små blad.
Den vakre hepatica nobilis rubra plena, som så mer død enn levende ut når jeg fikk den, kommer også med grønne blader etter at den kom i jord igjen. Fantastisk! Anemone baldensis og Anemone levelli (frøsådde) har overlevd sin første vinter ute og kommer nå med knopper.
Nå venter jeg på  plantepakke fra Bjørnar. Alltid spennende å få planter fra ham. 
                                                                                                    276620620ba[1]

2 kommentarer:

  1. Så vakkert det blomstrer hos deg. Klematis som blomstrer hele sommeren må jo være helt topp. Kanskje jeg skal se om jeg finner maken til leveggprosjektet mitt. Har planer om å sette opp en armeringsmatte og plante alpeklematis for å hindre innsyn på plattingen.

    SvarSlett
  2. Ja, den anbefaler jeg på det varmeste, Kristin :-) Er utrulig glad i den. Og snakk om timing...... i morgen er det byttemøte i Staudeklubben, så jeg har holdt på siste uken å finne frem planter som jeg skal ha med. Fant to stiklinger av min klematis 'Georg'. Jeg kan jo velge å la den ene bli igjen hjemme og sende den til deg. Hvis du er interessert kan du kontakte meg på gbstene@gmail.com

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.