tirsdag 29. mai 2012

Byttemøte i Staudeklubben 29.05.12

Så var det igjen tid for vårbyttemøte i Staudeklubben. Denne gangen hos Svein Arne Berge. Jeg hadde gledet meg i flere dager til å få se hans hage, som stort sett er bygd opp av steinbed. Veldig spennende og veldig fint. Fikk med meg mange tips. Må vise noen bilder fra hans hage
Hos Svein Arne 2 Svein Arne Berge Hos Svein Arne 3

Hos Svein Arne 4
Selv fikk jeg med meg disse plantene hjem:
  • Allium cernum (min som jeg sådde døde ut)
  • En variegert gressplante som det ikke stod noe navn på. Det var ganske lavt og hadde forholdsvis brede blader. Skulle ikke spre seg så mye.
  • Stachys monieri
  • Veronica gentianoides
  • Allium ursinus
  • Paraguilegia grandiflora
  • En gammel iris i blåsjatteringer – ukjent navn
  • Pluss enda en Jeffersonia dubia, Erinus alpina og det limefargede gresset Milium effuseum aureum

Image(9)
Allium cernum

ukjent gress 001
Ukjent gressplante

Image(10)
Stachys monieri

Image(11)
Veronica gentioanoides

Image(12)
Allium ursinus (Ramsløk)

Image(13)
Paraquilegia grandiflora

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.