torsdag 14. juni 2012

Plantepakke i posten

Så kom etter mye rot plantene som jeg hadde bestilt fra planteliste.net. Først ble de glemt bort, fordi jeg skulle ha en plante fra Bjørnars hage også og dermed fikk jeg ikke anemonopsis macrophylla. Så tok det 4 dager!!!! for å få sendt dem med posten fra Marnadal til Larvik. En var masse gule blader på og cyklamen-planten var det mugg på. Jeg fikk renset bort det verste og etterpå så de tross alt ganske all right ut. Disse plantene fikk jeg i alle fall:
  • Anemonella thalictroides ‘Ocar Shoaf’
  • Cyklamen coum – rosa, vårblomstrende
  • Dicentra ‘Candy Hearts’
  • Hakonechloa mara ‘All Gold’ – gressplante i lime
  • Roscoea cautleyoides
  • Saxifraga fortunei ‘Black Ruby’
  • Swertia perennis
  • Trollius ‘Alabster’
  • Zaluzianskya ovata
Så er det bare å finne plasser til dem å få dem i jorden så fort som mulig.
                  Plantepakke fra planteløiste.net - web

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.