søndag 24. juni 2012

Det var jammen godt at jeg ikke kastet frøpottene som ikke viste tegn til liv

Utålmidig som jeg er hadde jeg mest lyst til å tømme frøpotten som har stått over vinteren, men som fremdeles ikke viste tegn til noe liv. Heldigvis gjorde jeg ikke det, for når jeg tittet i krukkene igår så jeg til min store overraskelse at det kom en spire i potten merket ‘Magnolia Sieboldii’. Så gøy!!!
Men så melde jo spørsmålet seg. Hvordan steller man den videre? Og tåler den vinteren ute i år. Nå tok jeg og satte inn den i planterommet for at ikke seglene skulle spise opp den, så får jeg prøve og lese meg til hvordan jeg skal stelle den videre. Det blir sannsynligvis ikke blomster på den i min livstid, men morsomt i alle fall å se om jeg får det til.
Ellers har jeg ikke kommet ut i hagen på noen dager nå. Det har vært regn, kald vind og ikke noen særlig fristende tempeatur. Men jeg har likevel kunnet konstatere at det skjer ting ute i hagen, bl.a. har mine første rose endelig sprunget ut:
Constance Spray - web
Constanse Spry

White Nights -web
White Nights
Andre blomster som også blomstrer nå er bl.a.:
Verbascum - hvit - web
Verbascum
Phlox procumbens 'Variegata' - web

Phlox procumbbens 'Variegata'
Gentiana Scabra 2 - web

Gentiana scabra
Roscoea cautleyoides i blomst - web
Roscoea cauteyoides
Hosta 'Dancing in the rain' - web
Hosta ‘Dancing in the Rain’
Hosta Northern Exposure - web
Hosta ‘Northern Exposure

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.