mandag 4. juni 2012

Så fort kan man endre seg…..

I dag bestemte jeg meg for at roser ikke er tingen for meg. Visst synes jeg de er vakre, men det er altfor mye styr med dem. Vepsen som legger egg inne i stilken og larver som spiser opp første knoppsetning, bladlus og det aller verste rustsyken.
Så satt jeg og så på noen bilder fra hagen i 2003, hvor jeg hadde en lldeles skjønn ‘New Dawn’ klatrende på sydveggen min. For et skue!!! Hva jeg gjorde? Kjørte ned på Hageland og kjøpte en ny ‘New Dawn’ og nå gleder jeg meg til at den skal vokse opp og få blomster.
                                      Image(14)
Fikk også flyttet mine iriser etter at jeg hadde lest at de var solelskere og at jo mer sol rhizomen fikk på seg, jo mer blomster fikk du neste år. Jeg som har hatt mine under jord! Ikke rart at ikke jeg har fått noen blomster……

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.