torsdag 31. mai 2012

Sommerens salat er på plass

I år har jeg bestemt meg for å prøve å ha plukksalat i en av pallekarmene. Har funnet en plass oppe på fjellet som faktisk får en del sol. Tror det blir tilstrekkelig. Fikk tak i ruccolasalat og en annen utenlandsk på Hageland og rød og grønn krøllsalat på Nanset. Nå er de på plass og jeg gleder meg til å kunne gå og høste etter hvert som vi spiser….helt fersk. Kan ikke bli bedre.
                 Juni 2012 002
Og når jeg først var ute og plantet, fikk jeg også plantene fra byttemøtet i jorden pluss en god del av de jeg har hatt midlertidlig til herding i drivhus på terrassen. Ikke minst Hepatica japonica etter at Sigrid på HagEgal fortalte at de uten problem klarer å overvintre ute hos henne. Det som er problemet er vinterfuktigheten. Dermed plantet jeg mine i hjørnet ved garasjen under takskjegget, så får jeg se om jeg skal gjøre noe mer – evt. legge noe over – før vinteren og snøen kommer. Alt i en hage er jo egentlig et spørsmål om å prøve og feile. Det er bare litt ergerligt å feile når det er kostbare planter.
I samme bed har jeg midlertidlig gravd ned snøklokkene for utplantering forskjellige steder til høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.