onsdag 25. juli 2012

Tror sommeren har hoppet over oss i år…….

Regn, åske og vind i omtrent hele juli. I søndags kveld fikk jeg springe ut på terrassen for å hente inn mine chiliplanter som hadde blåst overende. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. Neste år skal jeg ikke så hverken tomater eller chili. De rekker allikevel ikke å modne i den norske sommeren. Bare bortkastet jobb. Så får vi se om jeg husker på det neste år da når alle frøkataloger kommer i posten og på internett Smilefjes som rekker tunge
En ting kunne jeg i alle fall glede meg til. Plantepakke fra Magnar! I år hadde jeg bestilt :
  • 1 stk cremanthodium campanulatum
  • 1 stk Campanula autraniania
  • 3 stk Hacquetia epipactis
  • 1 stk primula sconchifolia – endelig!!!!
  • 3 stk Trillium albidum
  • 1 stk Viola jooi
Jeg var ute i regnvær og fikk plantet dem et sted der jeg hadde plass i påvente å flytte dem på riktige plasser når været blir litt bedre. Slik kommer de til å se ut når de blir store nok til å få blomster:
Image(16)
Cremanthodium campanulatum
Image(17)
Campanula autraniania
Image(18)
Hacquetia epipactis

Image(13)
Primula Sconchifolia
Image(19)
Trillium albidum
Image(20)
Viola jooi
I går kom jeg meg endelig ut i hagen igjen…men du verden som alt hadde vokst, både planter og ugress og ikke minst hekker. Før det ustabile været hadde jeg kommet et stykke på vei. Nå var det bare å begynne om igjen – like utakknemlig som å tørke støv og annet husarbeid. Vi måtte kjøre en bil full opp til Grinda med hageavfall.
Nå håper jeg inderlig at det blir oppholdsvær i noen dager. Masse visne blomster å klippe bort, hekker å trimme, planter som har spredt seg for mye å spa opp. M.a.o. ingen fritidsproblemer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.