fredag 29. juni 2012

Ekstremvær i Larvik!!!

………og da mener jeg ekstremvær. Det var som om himmelens sluser åpnet seg. Her er bildeserien fra lokalavisen vår: http://www.op.no/nyheter/article6128743.ece
I vår egen hage klarte ikke visse partier å ta unna for regnet. Sannsynligvis fordi jodlaget ned til fjellet ikke er så dypt. Da så det slik ut:
                        Oversvømmelse 002 - web
Og i oppfarten var det dype furer som skybruddet hadde laget. Men jeg burde ha visst at det skulle komme. Det slår aldri feil. Når mine pioner står på sitt vakreste blir de alltid slått ned av en kraftig regnskur. Og nå henger de utover bakken og jeg tviler på at de reiser seg igjen. Ergerligt!!! Pionen ‘Sorbet’ hadde presis slått ut og var såååååååååååååå vakker. Jeg rakk ikke engagn å ta et bilde av den.
Vel, vel, været kan vi ikke gjøre så mye med. Får bare ta det vi får. Men nå synes jeg vi kunne få litt sommertemperaturer og oppholdsvær slik at vi kunne komme oss ut i hagen igjen.
Jeg har i alle fall en gladnyhet å fortelle. Rita på HagEgal har tilbudt å sende meg en frøplante av Cortusa matthioli alba. Jeg ble kjempeglad for jeg hadde egentlig gitt opp håpet om å få en. Men Rita bor oppe i Senja, så der kommer alt litt senere og jammen kom hun tilbake med tilbud om å sende en til meg. Og så vet jeg ikke om jeg fortalte ar Magnar, også HagEgal,  har lovet å sende meg en liten Primula Sconchifolia når den blir stor nok. Visst er jeg heldig. Bare se så vakre de er:
Image(15)
Cortusa matthiola alba
image
Primula Sconchifolia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.