fredag 12. april 2013

Og så kom snøen igjen….

Etter kulde, men sol i laaaaaaaaang tid begynte det å snø i går og det holder fortsatt på i dag ettermiddag. OK de vintergrønne plantene trengte det virkelig. Mahonian er svidd og jeg er redd at min kulecypress kan gå dukken. Det skal etterfølges av sludd og så regn og høyere temperaturer neste uke. Jeg håper inderlig at dette var den siste krampetreningen.

Hadde fått alle bed på sørsiden bare og enkelte små spirer begynte å stikke opp. Det som vel gjorde meg aller gladest når den harde isen slapp var vel at mine skjønne Cyklamen Coum lå der i knopp fra i høstes som om ingenting hadde hent. Ellers var det selvfølgelig nydelig å se den aller første blåviesen.

Den første blåveisen - 04.04.13   Cyklamen Coum -  07.04.13 overvintrede knopper

Andre steder i hagen lå snøen og fremfor alt isen tykk. Det som tinet på dagen frøs igjen på natten og gikk ikke ned i jorden pga tykk tele. Dermed sto røttene i vann, mens solen stekte på toppen. IKKE BRA!!!!

31 mars 2013
Disse bildene er fra 31. mars 2013
  31.03.13

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.