søndag 31. juli 2011

OK, OK....jeg er blitt bønnhørt og det så det holder

Torsdag kom varmen med stort V. 30 grader på verandaen og med alle våre store vinduer og platt tak ble det etter hvert like varmt inne. Torsdag ettermiddag satt jeg en stund på ettemiddagen på baksiden av huset og luket. Ugresset hadde vokst som bare den i regnværen........blomstene spesielt rosene hengde som slips. T.o.m. knoppene var råttne av allt regnet. Det var bare å ta frem saksen og klippe tilbake og vente på neste blomsterflor.

Men så skjer det som alltid skjer når jeg begynner. Det ene leder til det andre og når jeg endelig kom inn så jeg mildt sagt ut som en kokt kreps i ansiktet......håret var klissvått og det dryppet fra nesen. Det tok en god stund før temperaturen ble normal igjen. Etter det har jeg ikke lagt en finger i hagen. Orker ikke i slik varme....blir helt handlingslammet. Og nå, etter 4 dager med 30 grader ++ har jeg sluttet å fungere. Svetter t.o.m. av å stå helt stille og ikke gjøre noe. Men det normaliserer seg vel snart håper jeg. Tenk at det skal være så svårt å få det PASSE, slik at det bare er deilig å være ute.

Det begynner å flaske seg der bak nå. Skal ut og ta noen bilder i kveldinga og legge inn.

2 kommentarer:

  1. Send gjerne noe av varmen hit opp til meg =) Vi har ikke hatt noe særlig sommervarme i hele sommer...
    Super blogg du har forresten!

    SvarSlett
  2. Takk krepsemor, hyggelig at du likte bloggen min. Den er jo ikke helt ferdig enda, men føler at det meste nå begynner å komme på plass.

    Hadde det vært opp til meg, skulle jeg mer enn gjerne å sendt opp en del varmegrader til deg. Jeg kunne godt klart meg med mindre. Rart, så vanskelig det er å få "passe". Men bortsett fra de fire siste dagene har vi også hatt en elendig sommer. Merker det spesielt på tomater og hili som er nokså varmekrevende.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.