lørdag 27. august 2011

Alle de nye plantene på plass...

... og takk og lov for det, for i dag regner det som om himmelens sluser var åpnet. Vannet rekker ikke renne ned i jorden eller i singelsen, men står som pytter litt overalt. 40 mm skulle det komme i dag!!!

Det jeg burde passe på å gjøre nå, er å gjøre rent og ordne ting inne på planterommet. Plutselig blir det for kallt for enkelte planter ute og da er det veldig allright å ha gjort klart for dem inne. Mine chili er varmekrevende og med den sommeren vi har hatt har de vokst sent. Noen av dem har ikke satt frukter enda, men har mange blomster.

Nå er det også kommet noen planter i de nyeryddede beddene på fjellet. Da blev det strax mye koseligere. Kunne selvfølgelig ikke si nei til et par Lewisia, enda jeg ikke er spesielt heldig med dem. De er heldigvis ikke så dyre, så da får jeg heller skaffe meg nye til neste sesong. Men visst lyser de opp?

Lewisia cot. 'Sunset strain'



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.