onsdag 31. august 2011

Årets plantekupp

I dag må jeg ha gjort det beste plantekjøp jeg noensinne har gjort. Kjørte inom et hagesenter for å kjøpe en pose lecakuler. De hadde masse flotte, nyinnkjøpte høstblomster. Men det som fanget min blikk var alle plakatene med teksten "alle planter kr 20". Trodde vel at det gjaldt de staudene som ikke hadde blitt solgt, men fikk beskjed om at det gjaldt absolutt alt. Jeg pekte på en Acer palmatum Atropurpureum som jeg hadde siklet på siden i våres, men som jeg syntes var for dyr - den kostet kr 495 - og sa: Ikke den vel? Jo, svarte hun og gjentok: ALT!

Jeg trodde nesten ikke mine ører, men var snar til å plukke ut to stk forskjellige røde Acer pluss en Clematis 'Multi Blue'. De tre plantene betalte jeg altså 60 kr for, mens jeg måtte betale 69 kr for lecakulene!!!!! Ikke til å tro? Men det er sant. Senere kjørte jeg ned og kjøpte en Acer palmatum til, men en grønn pluss en rar Clematis som het 'Early Sensation'. Den hadde hvite blomster, men helt anderledes blad, som også var vintergrønne.

Kan fortsatt ikke tro det er sant.....jeg kjøpte altså planter for ca 1.800 kr for 100 kr!

Og jeg som var så kry for at jeg hadde fått plantet ut alle de plantene som sto på verandaen i potter. Nå må jeg gå på let etter hvor i all verden jeg skal få plass til disse nye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.