fredag 19. august 2011

Høstbyttemøte i Staudeklubben 17. august

Alltid like koselig å møte hageentusiaster. Omtrent som å møte andre hundeiere hvis man selv har hund. Man har alltid masse å prate om. Det blev så klart en del planter denne gangen også, selv om jeg begrenset meg mot slutten. Her er navnen på de nye plantene som jeg nå skal finne plasser til:

Campanula lisduggen 'Variety'              
Heuchera caramel
Heuchera pulchella
Stylophorum diphyllum
Penstemon hirsitus 'Pygmaeus'
Geranium renardii
Hosta hybrid 'Dancing in the rain'
Hosta 'American dream'
Meconopsis quintuplinerva
mynte (peppermynte? Vannmynte?)
Sisyrinchium albidum
Saxifraga ulbium variegata

Meconopsis quintuplinerva

Meconopsis quintuplinerva

Siden vi var hos Bibbies Stauder og også fikk lov å kjøpe planter av henne blev det selvfølgelig noen til:

Eryngium planum 'Blue Hobbit'
Campanula sarastro
H. 'Stella d'Oro
Lilium formosanum var. Pricei
Sedum reflexum chocolate ball
Sempervirum silkerkarnco alt kaurneo
Ridderspore mørkeblå
Geranium Max frei
Lewisia cot. Sunset strain
Lewisia Little Peach
Lilium formosanum var. Pricei (2)
Lilium formosanum var. Pricei

Jeg er veldig glad for at jeg fant den liljen. Har lett etter den et par tre år nå. Den er lav, men blomstene er like store som hos de store liljene. Må nesten legge ved et bilde. Og et bilde av Meconopsis quintuplinerva, som jeg også var spesielt glad for å få tak i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.