søndag 1. januar 2012

Denne lunefulle vinter....

Har aldrig opplevd makan til "vinter". Akkurat nyårsaften hadde vi noen minusgrader - ca 4,5 - men i dag på 1. nyttårsdag er det igjen plussgrader.

Egentlig ville jeg helst at alle mine nye planter skulle få en lun vinterdyne over seg første vinteren, tror ikke det er så bra med barfrost.

Var en tur i hagen den 30. desember for å se om jeg kune se noe liv. Og visst kunne jeg det. Julerosene inne ved trappen har store, hvite knopper. Blåveisen som jeg turde plantere ute i høst ser jeg at det er liv i og Helleborus thibetanus er på vei opp.....takk og lov. Den var jo ganske dyr.

Litt mer sådd har det blitt siden sist. Fikk Blodbegerfrø av Krepsemor på HagEgal. Har hatt den før, men gleder meg til å se den igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.