tirsdag 29. mai 2012

Tilbake til normalen……

Etter en alldeles strålende pinse med oppemot 30 varmegrader, har vi i dag kl. 12.00 18 grader. Litt av en forskjell, men faktisk deilig med en pust i bakken både for mennesker og planter og så lenge som solen skinner er det varmt og godt i massevis for meg. Klarer t.o.m. å gjøre noe uten at svetten renner. Og når jeg så på TV i går kveld at det snødde i Tromsø syntes jeg virkelig synd på dem. Store flak 28. mai. Det går ikke an…..Men plantene her har kommet på rekke og rad de siste dagene og nå må jeg presentere noen av de som blomstrer akkurat nå.
Anemone Baldensis 003 - web
Anemone baldensis
   Cornus Suecica 2 - web
    Cornus suecica
   Dodecatheon meadia - Flekkgudeblomst - web
    Dodecatheon meadia

Fjellknatten min - web
Fjellknatten min

   Fothergilla Major - web
   Fothergilla Major

   Geranium cinereum 'Ballerina' - web
    Geranium ‘Ballerina’

  Globularia punctata - web
     Globularia punctata

Lewisia cot. sunset strain - web

Lewisia cot. ‘Syunset strain’

   Lewisia Little Peach 2 - web
     Lewisia ‘Little Peach’

Malus 'Royalty' - web (2)
Malus ‘ Royalty’

Milium effusum aureum - web
  
   Milium effusum aureum

Primula secundflora - web

Primula secundiflora

Ranunculus acris citrinus - web
Ranunculus acris citrinus

Saruma henryi - web

  Saruma henryi

Tiarella 'Ninja' - web
Tiarella ‘Ninja’

Viburnum 'Plikatum Watanabe' - web
Viburnum ‘Plikatum Vatnabe’
      Saxifraga granulata plena
      Saxifraga granulata plena

Arisarum proboscideum - Mouse Tail Plant - web
Arisarum proboscideum -
Mouse tail plant

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.